Tuesday, October 17, 2017

Porodično stablo




Davne sedamdeset i neke odemo porodično u unutrašnjost, u Mrke , da upoznamo đeda prvi put.
 Moj otac i on nisu govorili, dva tvrda vuka.  Majka latinka omekšala je stvar tek toliko da djeca upoznaju pretka pred smrt.

U kuću su ušli svi  osim mene koja sam imala tri , možda četri godine i ostala na drvetu pred kućom.
Zvali me , grdili, prijetili, ja ostala na grani.

Đede je rekao: "Pustite je, doći će ona kad ona bude htjela", i oni me pustili.

Mama kaže u neko doba sam ušla u kuću kao u svoju, sjela pored đeda kao da ga oduvijek znam. Samo se kroz maglu sjećam suvonjavog starca sa velikim brkovima, tada je uveliko prešao devedesetu.
Ni sam ne zna koliko je ratova pregurao preko glave. Tri puta se ženio, a pričali su da su ga se bojali i neprijatelji i prijatelji.

Sjedi brat moj sa jedne strane, jedini naslijednik, sa druge ja, tek sišla sa drveta.

On uzima bratovu ruku i dobro zagleda dlan, onda uzima moju i pažljivo se udubljuje. Polako gura bratovu ruku pored sebe kao da je sprema. " Ovaj mi je mali vas na ujčevinu", lomi se tišina kao staklo odzvanja glas, niko ne smije da progovori.
Mene ljubi u glavu , gleda sa osmjehom u oči, govori : " Čiti ja , oči Novakovića". U prostoriji tajac.

Majka ovo često prepričava sa negodovanjem pomalo uvrijeđena, otac se pravi da se nije desilo, brat ne priča o tome, a meni se i dan danas čini da je taj prkos i ponos, koji samo rijetki naslijeđuju, kletva.

Mom đedu Mašanu.
Jedan susret, jedan dovoljno da steknem predstavu za cijeli život kakvog sam kova.


Hvala Svemiru 

No comments:

Post a Comment